سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
shadow
من که تو چند تا کاراکتر جا نمیشم اما در مورد بلاگم:یه فضای دوستانه همراه با مقالات جذاب,آخرین اخبار مربوط به دنیای بی پایان IT و شعرایی که هیچ جا نخوندید.
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 47729
کل یادداشتها ها : 161
خبر مایه

موسیقی


1 2 3 4 >


شرکت HP سرور خانگی جدید خود را که
HP MediaSmart Server ex485/ex487 نام گرفته و می‌تواند با هر دو
سیستم‌عامل ویندوز و Mac هماهنگ شود، به بازار عرضه کرد.

این سرور
خانگی جدید که بر پایه پلتفورم Windows Home Server مایکروسافت طراحی شده،
می‌تواند به عنوان سیستم مرکزی در گرفتن نسخه پشتیان از کلیه فایل‌های
صوتی، تصویری، ویدیویی، اسناد و کامپیوترهای چندرسانه‌ای در شبکه‌های
خانگی سیمی یا بی‌سیم به کار رود.

سرور HP MediaSmart قادر است به
صورت خودکار فایل‌های بین کامپیوترهای مختلف در شبکه را سازماندهی کند،
سیستم‌های رسانه‌ای را در شبکه‌ خانگی و اینترنت عرضه کند و عکس‌ها و
تصاویر را در شبکه‌های اجتماعی انتخاب شده و سایت‌های به‌اشتراک‌گذاری
تصاویر منتشر سازد.

به گفته "جیسون زاجاک"(Jason Zajac) مدیر مرکز
سیاست‌گذاری گروه Worldwide Attach در شرکت HP، در حال حاضر تعداد زیادی
از کاربران خانگی از دو سیستم‌عامل ویندوز و Mac استفاده می‌کنند که این
کامپیوترها شامل صدها و در برخی مواقع هزاران فایل و سند می‌شود که به
صورت به‌هم ریخته در کنار هم قرار گرفته‌اند. سرور HP MediaSmart قادر است
فایل‌های کاربران را در کامپیوتر آن‌ها که در هر قسمت شبکه قرار گرفته،
محافظت، ذخیره و ساماندهی کند و امکان دسترسی کاربران را در هرجا که
هستند، به این فایل‌ها فراهم آورد.

"چارلی کیندل"(Charlie Kindel)
مدیرعامل مرکز Windows Server Solutions در شرکت مایکروسافت نیز معتقد
است، نوآوری HP برای پلتفورم Windows Home Server امکانات بیشتری را برای
محافظت از قایل‌ها و اطلاعات باارزش در اختیار کاربران می‌گذارد.

منبع:پارسیک


  

شاره :


هنر
و سرگرمی از اولین روزهای تولد بشر همراه او بوده‌است. قدیمی‌ترین نقاشی
پیداشده روی دیوارهای غار، متعلق به 32 هزار سال پیش است. به‌راستی چه
دلیلی داشته بشر غارنشین، که پیشرفته‌ترین ابزارهایش سنگ و چوب بوده،
به‌دنبال قلمی بگردد و نقشی بر دیوارهای غار خود بزند؟






نیاز

هنر
و سرگرمی از اولین روزهای تولد بشر همراه او بوده‌است. قدیمی‌ترین نقاشی
پیداشده روی دیوارهای غار، متعلق به 32 هزار سال پیش است. به‌راستی چه
دلیلی داشته بشر غارنشین، که پیشرفته‌ترین ابزارهایش سنگ و چوب بوده،
به‌دنبال قلمی بگردد و نقشی بر دیوارهای غار خود بزند؟

شاید
بتوان گفت انسان اولیه نیز در کنار پیش‌پا افتاده‌ترین نیازهای خود یعنی
آب و غذا، نیاز به خلق کردن و تماشای آثار خلق‌شده دیگران را احساس
کرده‌است. اگر این نظر را قبول کنیم، باید هنر و سرگرمی را در زمره
ضروری‌ترین نیازهای خود قرار دهیم؛ نیازهایی که زندگی بدون آن‌ها ممکن
نیست. البته در طول دوره‌های مختلف، تعاریف متنوعی از هنر و سرگرمی ارائه
شده، به‌خصوص هنر واژه‌ای است که امروز افراد و هنرمندان مختلف، تعاریف
شخصی و خاصی از آن دارند.

اما در یک مورد توافق نظر وجود دارد: ما هم به هنر و هم سرگرمی احتیاج داریم.

تحول‌

این
دو مقوله گاهی با هم مخلوط و گاهی با تعصب از هم جدا می‌شوند. بعضی عقیده
دارند که هنر فقط باید  برای هنر باشد و ترکیب آن با چیزی دیگر، خلوص و
ماهیت هنری آن را از بین می‌برد. اما بعضی از افراد معتقدند که جذاب کردن
هنر (ترکیب آن با سرگرمی) و ارائه دادن آن به عامه مردم آن را گسترش
می‌دهد و کار والایی محسوب می‌شود.

در
هر صورت، هر دو حوزه، یعنی هنر و سرگرمی در طول تاریخ حیات خود تحولات
مختلفی را تجربه کرده‌اند. هنرهای مختلف، دوره‌های گذار متفاوتی را از سر
گذرانده‌اند و تحول سرگرمی‌های مختلف نیز بیشتر تحت تأثیر فناوری‌های تازه
بوده‌است.

اما یک مرحله از تحول وجود داشته که هر دو حوزه را
(همراه با حوزه‌های مختلف دیگر) تحت تأثیر قرار داده و انقلابی در آن‌ها
به وجود آورده‌است. این مرحله، عصر دیجیتال نام دارد.

عصر
دیجیتال با آمدن خود، در چشم به هم زدنی زندگی ما را زیر و رو کرد. در این
میان، هنر و سرگرمی دو حوزه‌ای هستند که به نوعی تولد دوباره یافتند.

هنرمندان
در رشته‌های مختلف هنری، تجهیزات دیجیتال را ابزار تازه‌ای یافتند که
امکانات بدیعی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و در مرحله بعدی نیز حرکت‌های
کاملاً تازه‌ای در هنر آغاز شد.

دنیای سرگرمی نیز از همان
سال‌های آغازین عصر دیجیتال، تحول خود را آغاز کرد و به سرعت به سمت تغییر
شکل پیش رفت. از یک طرف ابزارهای تازه به کمک سرگرمی‌های موجود آمدند
(انیمیشن و سینما) و از طرفی سرگرمی‌های تازه‌ای در عصر دیجیتال به‌دنیا
آمدند (بازی‌های ویدیویی). بعد از یکی دو دهه، این دو حوزه خود را در
لباسی تازه دیدند؛ لباسی از جنس صفر و یک.

ارواح لاغر!

طبیعی
است که مصرف‌کنندگان نیز با تحولی که به آن اشاره شد، همراه بوده‌اند. اما
این همراهی در جوامع مختلف کم و زیاد داشته‌است، زیرا یکی دیگر از تأثیرات
دوران دیجیتال، شتاب بیش از پیشی است که به زندگی بشر این دوران بخشیده
است. شتابی که گاه باعث می‌شود فراموش کنیم که زمانی (32 هزار سال پیش)
هنر و سرگرمی، در کنار غذا و نیازهای جسمانی، جزء نیازهای اساسی ما بود.

به
نظر می‌رسد که همراهی مذکور با جریان تحول هنر و سرگرمی، به‌خصوص در کشور
ما (که مجال گفتن علتش نیست) با سرعت کندتری اتفاق افتاده. کافی است به
اطراف (و حتی خودمان) نگاهی بیاندازیم و ببینیم روزانه چند ساعت از وقت
خود را به سرگرم کردن خود (بی‌هیچ دغدغه‌ای) اختصاص می‌دهیم یا هر روز چند
ساعت به دیدن آثار هنری (از نقاشی گرفته تا فیلم) می‌پردازیم؟

پاسخ این سؤال ممکن است نگران‌کننده باشد. ظاهراً تعداد زیادی از ما دچار سوءتغذیه روحی شده‌ایم!

بازی

در
بیشتر موارد موجود در هنر و سرگرمی با یک معادله دو طرفه رو به رو هستیم.
یک طرف خالق و تولیدکننده و یک طرف نیز تماشاگر یا مصرف‌کننده اثر قرار
دارد. البته، این ضعف یا بدی رشته‌های مختلف هنری نیست؛ بلکه ویژگی آن‌ها
است. اما یکی از تازه‌واردهای این دو حوزه، هر دو ویژگی را با هم دارد:
بازی‌های ویدیویی.

بازی ویدیویی به خاطر ماهیت خاصی که دارد، هم
می‌تواند هنر باشد هم سرگرمی؛ در بسیاری موارد، مصرف‌کننده آن هم خلق
می‌کند و هم آثار خلق‌شده دیگران را در طول بازی می‌بیند. امروزه بازی‌های
ویدیویی به تجارتی بسیار جدی تبدیل شده‌اند و بحث‌های مختلف فراوانی
پیرامون آن‌ها وجود دارد. اگر‌چه متأسفانه در این مورد نیز  ضعف‌ها و
کژبینی‌هایی وجود دارد.


حرف
انیشتین
می‌گوید: <اگر A موفقیت در زندگی باشد، پس ‌A برابر خواهدبود با
X به‌اضافه Y به‌اضافه X .Z کار کردن است، Y بازی کردن و Z بسته نگه داشتن
دهانت!>

منبع:ماهنامه عصر شبکه
  



مدیریت ویستا با انگشت‌

سرویس خبر نشریه عصر شبکه

پنجشنبه 12 بهمن 1385





شرکت
HP یک کامپیوتر جدید معرفی نموده است که کاربران می‌توانند از طریق انگشت
پنجره‌های ویستا را مدیریت کنند و فرامین خود را به آن بدهند.






شرکت
HP یک کامپیوتر جدید معرفی نموده است که کاربران می‌توانند از طریق انگشت
پنجره‌های ویستا را مدیریت کنند و فرامین خود را به آن بدهند. TouchSmart
IQ770 PC کامپیوتری خانگی است که یک صفحه‌نمایش نوزده اینچی حساس به لمس
دارد.

این کامپیوتر به گونه‌ای ساخته شده است که هیچ نیازی به
ماوس یا صفحه‌کلید ندارد، بلکه از طریق یک رابط نرم‌افزاری HP"s
SmartCenter دستورات را طریق انگشت یا قلم مخصوص دریافت می‌کند و به ویستا
می‌دهد. همچنین از دکمه‌های مالتی‌مدیا روی این کامپیوتر استفاده شده است.

این دستگاه از پردازنده Turion 64 X2 شرکت AMD استفاده می‌کند و
دارای خروجی تلویزیون است. این کامپیوتر بیشتر برای استفاده تمامی اعضای
خانواده و انجام کارهایی مانند یادداشت روزانه، دفترچه تلفن و پخش
مالتی‌مدیا و عکس مناسب است


  


لین نوت‌بوک HP با قابلیت Multi-touch



نشریه عصر شبکه - 15 آذر 1387 شماره 81


اشاره :


به تازگی خبر تولید اولین نوت‌بوک HP به نام TouchSmart Tx2با قابلیت Multi-touch از سوی این شرکت منتشر شد.






به تازگی خبر تولید اولین نوت‌بوک HP به نام TouchSmart Tx2با
قابلیت Multi-touch از سوی این شرکت منتشر شد. قابلیت Multi-touch این
امکان را به کاربر می‌دهد که توسط چند انگشت و به‌طور همزمان با
صفحه‌نمایش لمسی این ‌نوت‌بوک کار کند.
 
TouchSmart Tx2 بر پایه
مدل Pavilion TX2050ea ساخته شده است. پردازنده AMD Turion X2، صفحه‌نمایش
لمسی 1/12 اینچ، کارت‌گرافیک ATI Radeon HD3200، هشت گیگابایت حافظه و
چهارصد گیگابایت هارددیسک از مشخصات این محصول جدید هستند.


  

از روز گذشته و به دلیل قطعی فیبر نوری کشور در منطقه فجیره امارات،
شبکه اینترنت کشور دچار اختلال شده و به گفته مدیر عامل شرکت ارتباطات
زیرساخت رفع کامل قطعی حداقل یک هفته به طول می‌انجامد اما ارتباطات
اینترنتی از طریق مسیر پشتیبان در حال تامین است.




محمدباقر ظهوری‌فر مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگو با ایسنا در
باره‌ علت بروز مشکل در ارتباطات اینترنتی کشور اظهار کرد: این مشکلات به
قطع شدن کابل ایران و امارات و مسیری که برای تامین پهنای باند داشتیم
مربوط است که روز گذشته اتفاق افتاده شده و تاکنون 60 درصد ارتباطات پهنای
باند با مشکل مواجه شده است.

وی گفت: برای رفع این اختلالات به کشتی‌ مربوطه در امارات اطلاع داده شده
تا آنها نسبت به پیدا کردن علت قطع کابل و رفع آن اقدام کنند.

او تصریح کرد: این جریان با توجه به این که در ایام تعطیلات و آخر هفته رخ
داد برای رفع خرابی‌ حداقل یک هفته زمان لازم است اما از طریق مسیرهای
پشتیبان سعی می‌کنیم تا دو روز آینده نسبت به رفع اختلالات اقدام شود.

به گفته او بخشی از ارتباطات اینترنتی از پروژه فلگ در خلیج فارس پشتیبانی
خواهد شد و بخش دیگر از طریق ترکیه تامین می‌شود که در مسیر ترکیه تقریبا
کار تست به اتمام رسیده و در حال انجام است.

او خاطرنشان کرد: ارتباطات voice با خارج کشور از روز گذشته تا کنون از
مسیر پشتیبان تامین شده و مشکلی از این بابت به ویژه برای حجاج جهت
برقراری تماس صوتی وجود ندارد و اختلالات موجود به ارتباطات اینترنتی
مربوط است که در حال تامین آن از مسیرهای دیگر هستیم.
منبع:اخبار پارسیک

  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ